Fula troll

Börjar dagens inlägg med att stå i skamvrån pga skrev inte igår. 

Jag har stora problem att komma upp på morgnarna. Har aldrig varit någon vidare morgonmänniska men detta börjar likna hibernation. Sover som en sten, vaknar flertalet gånger på morgonen, somnar om, drömmer helt galet sjuka grejer och sen mår jag skit när jag väl lyckas pallra mig upp. Är det vädret, fullmåne, knäpp livsrytm, varm flickvän, klister i madrassen eller en kombination av dessa faktorer som ligger bakom? Vem vet … (inte jag).

Hur som haver, våren är ytterst välkommen.

Eller nä, på ett sätt så kan våren ta det lugnt dock. Ingen stress. Gå på yoga, herr vår. Varför? Jo, en gnagande panik börjar infinna sig i en vrå av Idas mage. Ett litet fult pengatroll sitter där inne och gräver. Hen påminner mig om det faktum att jag inte har ett jobb till sommaren, och en drös med räkningar/hyra att betala. Om någon har ett tips på ett företag som tar in sommarpersonal, helst inom IT branschen då det är vad jag studerar, men även detaljhandeln då jag har erfarenhet – släng in en kommentar vetja.

Krama om varandra, och sov gott!

002/100

Tagged: , ,

Leave a Reply

