Ett stycke tand rikare

När jag var 9 år gammal så förlorade jag genom ett välriktat (?) kast med en järnkula ett hörn på min ena framtand. Sen dess har ett antal plastbitar satts dit och flugit åt alla håll, ofta i samband med banana skids och turkisk peppar. Idag så var det äntligen dags för mig att få en ny krona som förhoppningsvis (peppar peppar) ska sitta kvar resten av mitt liv. Men hey, man vet aldrig när en järnkula eller en smocka kan komma flygandes. Hur som haver, efter att tandläkaren dragit i min tillfälliga plasttand för kung och fosterland, filat bort i princip hela orginaltanden och tvingat mig att bita i en klump sillikon (känns typ som världens största hubba bubba minus cola-smaken) så sitter jag här med  en sjukt snygg tand adderad till samlingen. Han kallade vid tillfälle in en annan oberoende tandläkare och bad honom säga vilken tand som var falsk, och det tog honom typ 2 minuter att lista ut det. Med andra ord så är jag mycket nöjd. Även nöjd med det faktum att jag kan känna min överläpp igen. Mindre nöjd med det faktum att jag nu känner smärtan från tandköttet.

Tur att bedövningen inte förlamade mina smaklökar. Jag hade blivit lagom sur om jag inte kände smaken av sushin som jag åt efter.

Det var dagens äventyr. Övrig note: Jag följer med intresse en relativt (underdrift) hetlevrad diskussion på twitter angående ungdomar och arbetslöshet, och huruvida det läge många unga människor befinner sig i beror på lathet eller ej. Jag tänker creepa på diskussionerna ikväll och eventuellt skriva min åsikt angående det hela imorgon.

003/100

Tagged: , ,

3 thoughts on “Ett stycke tand rikare

  1. Caroline January 29, 2013 at 7:51 pm Reply

    Har du fått en heeel tand eller istället för bara en flisa? :O

    • kaffekex January 29, 2013 at 7:56 pm Reply

      Jaa, eller halv kan man säga haha. Dom filar ner tanden tills man bara har pulpan kvar och sen sätter dom dit en tand uppepå. Så jag har fortfarande kvar själva grunden.

  2. Caroline January 30, 2013 at 8:40 am Reply

    Åh så läskigt haha, men väldigt skönt att ha det gjort antar jag! 😀 ❤

Leave a Reply

