Tungtwist

Nä, denna post handlar inte om hångel, din perverse faaa-an ;).

Jag har inte mycket vettigt att säga för tillfället så jag tänkte ta upp en rolig liten detalj som jag blev påmind om idag. Händer det att ni sitter och sjunger på en låt som ni gillat sedan barnsben och inser att ni typ sitter och slänger ur er nonsens? Ganska roligt hur en gillar en sång innan hen kan språket som den sjungs på och inser 15 år senare vad som faktiskt sägs. Satt idag och kollade på “Dark Wing Duck” dvs världens coolaste anka och insåg att “Heyyy Dark Wing, jag fattar, det klaffar!!”. Innan så har jag alltid trott att han heter “Dartwindduck”.

Följande är ännu idag ett vanligt scenario när jag hör en Spice Girls låt. “Sayawayawant watta really really want a tellawallawant waddareallywallawant I wanna I wanna I wanna I wanna chikkachikkachikka wikkawakkawaAHHH”. Addera till detta en djup inlevelse och ofta en luftmikrofon. Faktum är att jag inte har en aning om vad de faktiskt sjunger.

Någon som känner igen sig? Vilka låtar har du konverterat till nonsens? Släng in en kommentar vetja.

Ha en fin fredag, alles!

006/100

Tagged: ,

Leave a Reply

