Björnen sover

Ah, studentlivet. Flexibla tider, mycket eget ansvar, studentrabatt på espresso house och sommarlov. Så härligt, på så många sätt – men ack så problematiskt. Speciellt så här under vinterhalvåret så har jag väldigt svårt att upprätthålla dagliga rutiner, sover för mycket, studerar för lite. Detta har utvecklats till ett seriöst problem då undertecknad utan minsta problem kan sova 11-12 timmar per dygn. Skitnajs under själva akten men ack så dåligt en mår resten av dagen. Det börjar likna hibernation. Jag går i ide kl midnatt varje dag. Humöret påverkas negativt och en tappar lusten att göra något produktivt.

Jag är medveten om att detta till stor del har att göra med de mörka, kalla månaderna. Oftast så brukar jag få en galen skjuts så fort våren kommer. Som en raket i baken, swoosh så är jag uppe ur sängen med humöret på topp. Skitbra tänker jag, så om 2 månader så kommer jag må bättre? Fast NEJ, jag orkar inte vänta så länge.

Hur bryter jag mönstret? Någon som har något bra tips/husmorskur att dela med sig av?

010/100

Advertisements

Tagged: , , ,

3 thoughts on “Björnen sover

  1. Caroline February 5, 2013 at 6:28 pm Reply

    D-vitamin tillskott! Finns massa olika. Jag dricker ett glas multivitamin brustablett varje morgon 🙂

    • kaffekex February 5, 2013 at 6:30 pm Reply

      Hjälper det?? D-vitamin! *skriver ner* 😀 Vi äter iförsej multivitamin varje morgon med, men jag kanske behöver ännu mer D?

      • Caroline February 5, 2013 at 6:39 pm

        Jaa, jag antar det. XD FInns ju rent D-vitamin tillskott som man kan ta och köpa på typ apoteket 🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: